2014. október 12., vasárnap

Most

Mellém telepedett egyszer az árva Hold -  kinn a padon üldögéltem
s úgy lett társam, észre sem vettem. Mesélt, mint az öregek szoktak: nekem mondta
mégse figyelt rám, szóval inkább csak magának mesélt az Egyről, az örök szerelemről: az Egyetlenről (ki másról mesélhetne ő?) - a Napról.
Így mondta Ő: a Nap, míg én nem lettem könnyeivel telesírta az Éjszakát
úgy vágyta megosztani, ajándékozni Önmagát kereste mását tükörben, lélekben de sehogyan se lelte
mind csak torz tükörkép volt, csalóka képzet így a nagy bánattól - mikor senki nem látta
beleírt engem az Égbe: s én, mint szótlanná lett fájdalmának édes gyümölcse, úgy gömbölyödtem
a boldogságtól. Kerekedtem, kerekedtem amíg csak bírtam míg egyszer az öröm is elhallgatott bennem s  lásd: a hangtalanság elapaszt.
De mielőtt végleg beleolvadnék a semmibe újra és újra meglátogat az öröm
így dobogunk mi a Végtelennel: szívem az övére felel és kérdez újra kérdez
vagy - e még Szépem, Velem Egy vagy - e még ma is, most is?
S az Ő hangtalan válasza mindig ugyanaz: hiszen nem találnám éjjelem Nélküled
és Te sem találnád napodat, ha engem nem láthatnál.

2 megjegyzés:

  1. Ma reggel mindkettőt láttam az égen, s eszembe jutott ez a bejegyzésed :)

    VálaszTörlés
  2. Pontosan ez történt velem is. Egyszerre láttam a felkelő napot az ég alján és alig távolabb tőle a (majdnem teli)holdat, felhők között áttűnve. Csodaszép volt!:)

    VálaszTörlés