2014. október 28., kedd

...folytatása (Katicinek)

http://bolyongo2.blogspot.hu/2014/10/a-mese.html?showComment=1414500854676#c3479911758369188058

  ...csukódott, azaz csukódott volna, ha a fának eszébe nem jutott volna valami. Valami, amire eddig sosem gondolt. Hogy egészen mostanáig csak olyanokat engedett a közelébe, akik "megérdemelték", akikről úgy ítélte, hogy nem fogják őt bántani és nem fognak visszaélni a barátságával. Vagyis ráébredt, hogy a szívében igazából a félelem az úr és diktál, kinek mennyit ad. De mi lesz, ha tévesen ítél? - hiszen most is ez történt. Ha az ajtót bezárom, kinek mutatom majd a kincseket? Ráadásul mit ér a virág, ha nincsen kinek nyílnia?És akkor egy merész gondolata támadt:
  - Hiéna!
 - Ha el akarsz menni, menj csak, nem tartóztatlak. De ha maradni akarnál, szívesen ajánlok valamit: maradj és őrizd a kertem. Te nyisd és Te csukd a kaput, amikor jónak látod, öntözd meg a virágokat, gyomláld ki a gazt, ültess bele új növényeket, fényesítsd a gyöngyöket és egy életen át gyönyörködhetsz bennük. Légy Te a kertem Őrzője!
Így történt, hogy a hiéna, aki az életét is odaadta volna a sok szépségért, ettől kezdve jó gazdája lett a kertnek és úgy vigyázott rá, mintha valóban az övé volna. 
Nyitotta a kaput a Fénynek, engedte, hogy gyerekek játszadozzanak benne, ha locsolni kellett a virágokat, bokrokat, meglocsolta.
De minden napnak volt egy órája, amikor csak ő volt a kertben és minden titkát megismerte. Csak ő. Mert csak neki mutatta meg igazi Önmagát a Fa. És jobb őrizője volt, mint korábban a Fa, aki magányában bizony nem mindig ítélt helyesen.

27 megjegyzés:

  1. Hmmm...........,elég szenilisnek tűnik az a fa!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen! (te nyilván nem feledékenységből burkolózol Névtelenségbe....)

    "Egyszer csak meglátott egy hatalmas, öreg mangófát."
    És:
    http://wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Szenilis

    Még egy gondolat, ami inkább személyes mégis hozzám illőn:) az öregkor védelmében szólnék: érdekes ellentmondásnak találom, hogy ugyanaz a világ, amelyik az öregkort bölcsnek, tapasztaltnak ítéli meg, akinek a véleményére érdemes odafigyelni, másfelől negatívan viszonyul a korral járó hasonló tünetekhez. Ki, vagy mi döntheti el, egy pillanatban mi a legfontosabb?
    Persze, ettől még tiszteletben tartom a véleményedet, bár nem értem, egy "mese" keretei között ez miért volt Neked ennyire fontos? Mire gondoltál pontosan....lehet, félreértettelek.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínű csak a meglehetősen hézagos és talán nem is igaz információim a Fáról ,a Nyusziról és a Hiénáról mondatták ezt velem .Talán még az is lehet ,én egy másik fára gondoltam .
      De majd a Gyula biztosan tudja az igazat,meg fogom kérdezni tőle.

      Törlés
    2. Mind hajlamosak vagyunk korán ítélni.:) Aztán mindig kiderül, hogy még az "utólag" sem igaz.:)
      Elmondod majd, Ő mit mondott?:)

      Törlés
    3. A Gyula az bölcs ember ám ,két hetet kért a válaszra,kivárod?

      Törlés
    4. Valóban bölcs ember!:)
      És nem bánja majd, ha kibeszéled, ami kettőtök közt elhangzik?:)

      Törlés
    5. Gondolom ,Neked majd a buszon elmondja személyesen,ha jó kedve lesz.

      Törlés
    6. Ilyet még nem pipáltam ,a Gyula egy hónap alatt sem tudja a választ. Csalódtam a Gyulában!

      Törlés
  3. Hajnalfürdő, hatalmas szíved van!
    Ezen persze cseppet sem vagyok meglepődve, mert örök időktől fogva tudtam,... amikor megismertelek, csak megerősödött ez a tudásom :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindent meg kell simogatni,
      A hiénákat, a békákat is.

      Gyémánthegyen állunk,
      Szigorú hó, takard el bűneinket,

      Törlés
    2. GYÉMÁNT

      Mindenkor idejük van a zsoltároknak.
      Gyémánthegyen állunk,
      De zsebünkben kavicsok vannak.
      Nagyon elfelejtettük, hogy angyalok voltunk,
      Kövér vánkosokba tömtük fehér szárnyaink.
      Most könyörgések szomjazzák erőnket
      És térdünk alatt lyukassá kopnának a kövek,
      Szívünkben a csillag megfagyott.
      Igen. Igen.
      Elsüllyedtek a haditengerészek:
      Szelid révészek csónakáznak Isten felé.
      Még a nagyon öregek is
      Kiülnek a dolgok előtti egyszerű lócára
      S türelmet prédikálnak messze,
      A mulandóság halainak.
      Igen, igen.
      Ne higyjük el hát barátaim,
      Hogy lapdák helyett ökleinkkel lapdáztunk!
      Mindent meg kell simogatni,
      A hiénákat, a békákat is.
      Gyémánthegyen állunk,
      Szigorú hó, takard el bűneinket,
      Oldozd föl nyelvünket, mennyei világosság!
      Te határtalan kristály!


      :)
      Köszönöm, hogy "megcsiklandoztad az oldalam".:)

      És én azt hiszem, a "szigorú hó" sem értelmetlen és nem is olvad el nyomtalan. Hanem inkább valami érthetetlen, megmagyarázhatatlan módon, a Földnek mindig akad egy kis meleg a tarsolyában, ami Életet ad, ami Életté varázsolja, talán gyémánttá azt, ami arra érdemes.

      Törlés
    3. Nem jut eszembe semmi egyéni gondolat ,idézek ,nem baj?

      "Ha a gondolat és az érzelem nyilvánvalóan ellentmond egymásnak, akkor a gondolat a hazugság, s az érzelem az igazság." (Eckhart Tolle)

      Törlés
    4. Elragad az öröm és elragad a bánat is.
      Én vagyok minden, aminek magamban teret engedek, lehet, a gondolat is egy megfejtetlen érzésből született, nem tudom mindig biztosan elválasztani s talán nem is kell. Néha méltatlan a szó leírni azt, ami Van...

      És én is csak írtam, mert igazából nem "jut eszembe semmi sem.":)

      Törlés
    5. De ez nem baj szerintem . Ha nem jut eszünkbe semmi akkor olvassunk. Habár egy Öreg Indián az mondta nekem egyszer,hogy ő azért nem olvas ,mert az eltéríti ,elrontja a saját gondolatait.Most akkor mit csináljunk?Persze az is lehet ,nem értettem meg jól az Öreget.

      "Képzeld el a Földet az emberi élettől mentesen - kizárólag növényekkel és állatokkal benépesítve! Gondolod, akkor is lenne múlt és jövő? Vajon akkor is lenne értelme az időről beszélnünk? A "mennyi az idő?" vagy a "hányadika van ma?" kérdés - ha lenne ott bárki is, akitől megkérdezhetnénk - teljesen értelmetlenül csengene. A tölgyfa vagy a sas csak összezavarodna az ilyen kérdéstől."Hát természetesen most van. Az idő: most. Mi más lehetne?"

      Törlés
  4. Ez egy igazi happy end mese, mert a rosszakból mindig jók lesznek. :-)

    VálaszTörlés
  5. ez gyönyörű mese
    az egész
    elejétől végéig
    CSODÁ-s lenne, ha így tudnánk gondolni egymásra az életünkben...

    de hát én gonosz vagyok, és mindig kérdezek:) most pl. arra gondolok, hogy mi lehet a meséd vége, ha a hiéna fejével gondolkodnál, ő mit mondana...??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kérdés!:)
      Úgyhogy egy kicsit megpróbáltam magamat hiénának képzelni és ilyen gondolataim voltak: "Mi van???? Összetörtem a virágait, szétszórtam a gyöngyeit, lopni, kirabolni akartam és ez az "őrült" meghagyja a szabadságomat? Választhatok? Az élet velem mindig igazságtalan(:)) volt, de ez most más...Maradhatok és cserébe "csak" gondoskodnom kell a virágairól? - vagy elfussak és örökre megvetett legyek, mindenki utáljon majd? - maradok." Ilyesmire gondolok én, anélkül hogy a teljeset írnám, hiszen például innen is lehet továbbfűzni, hogy mit mond vajon évek múlva?:)

      Törlés
    2. Visszakérdezek:)
      Te mit gondolsz erről? Mi játszódhatott le a hiénában?

      Törlés
  6. Ez jutott eszembe a mesédről,most.

    "Még egyről beszél az Ige, ami megint csak nem valami kellemes: az ellenség. "Asztalt terítesz nékem az én ellenségeim előtt." Van a báránynak ellensége? Bizony van, külső és belső ellensége. Talán megértitek az Ige mondanivalóját. Annyit jelent, amikor a legközelebb van az ellenség és a legnagyobb veszedelemben van az életed, akkor lehet győzni, lehet a gonoszt jóval viszonozni. Abban a pillanatban Te eszel közben. A lelked táplálkozik, amikor, ami rosszat kaptál, jóval viszonozod. Ezt csak az Úr tudja megtenni. Ezt az asztalt senki nem teríti meg neked, csak az Úr."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tetszik. Amennyit megértettem belőle.:) Nekem végül mindig az jön le, hogy fájdalomból "táplálkozik" a lélek....vagy ki, hogyan éli meg. De az Élet egyensúlyra tör.

      Törlés
  7. http://allati.gportal.hu/gindex.php?pg=35897578&tags=hi%E9na

    http://videa.hu/videok/allatok/hiena-etetes-hararban-aranyos-balazs-buzas-aOnLWjW2rLB6EEei

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a linkjeidet. Az etetős különösen izgalmas! Vajon hol és ki készítette?

      Törlés
    2. Buzás Balázs és csapata vette föl.
      Írta: Buzás Balázs (balazsbuzas.com)

      Etiópiában a kovácsok öröklik mesterségüket és egyesek szerint azt a tulajdonságot is, hogy hiénává változva az éjszaka leple alatt sírokat raboljanak ki. Érdekes, hogy akárcsak Szudán, Tanzánia vagy Marokkó ...................

      http://www.ongo.hu/elmenybeszamolok/3096?req=elmenybeszamolok%2F3096

      Törlés
  8. Régen írtál... remélem, minden rendben! :)
    Boldog új évet kívánok Neked!!

    VálaszTörlés
  9. Boldog Új Évet!
    Gyula

    VálaszTörlés


  10. Zöld erdőben jártam, Barna medvét láttam. Szereti a mézet, meglocsollak ,érted?!
    Gyula

    VálaszTörlés